راهکار طلایی برای کاهش خسارت تصادف بین موتور و خودرو

خرید بیمه شخص ثالث خودرو و بیمه موتور یکی از دغدغه‌های افراد است. همه ما می‌دانیم که استفاده از وسایل نقلیه زمینی سرعت کار‌ها را افزایش می‌دهد، اما از طرفی هم حادثه و خطر همیشه در کمین است، بدین گونه که بسیاری با توجه به این موضوع آینده نگری دارند و بیمه نامه‌های مختلف اتومبیل و موتور را خریداری می‌کنند. در حقیقت با خرید بیمه ثالث و موتور نگرانی برای جبران خسارت‌های به وجود آمده نخواهید داشت. همیشه برای صاحبان خودرو و موتور سیکلت انتخاب بیمه مناسب با توجه به پوشش‌ها یک چالش محسوب می‌شود، پس قبل از خرید بیمه موتور و بیمه شخص ثالث باید شرایط استعلام و مقایسه انواع پوشش‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای را فراهم کرد تا در انتخاب بهترین بیمه اطمینان خاطر داشت.

به گزارش نشریه صنعت موتورسیکلت، از این رو قصد داریم در این مطلب درباره مزیت‌های بیمه خودرو و موتور توضیحاتی ارائه کنیم با ما تا انتهای متن همراه باشید.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالك وسيله نقليه شخص اول به شمار مي آيد(كه در اكثر بيمه‌نامه ها تحت عنوان بيمه‌گزار شناخته مي شود)، شخص ثاني شركت بيمه است كه متعهد به جبران هزينه ها طبق قرارداد است (كه در بيمه نامه با عنوان بيمه‌گر درج مي شود) و در نهايت شخص ثالث فرد زيان ديده در حوادث رانندگي است (كه منظور غير از راننده مقصر است). تمامي اشخاصي كه در يك حادثه تصادف، زيان مالي و جاني مي بينند، تحت پوشش بيمه شخص ثالث قرار گرفته و اين بيمه هزينه هاي مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران مي كند. در اين گونه اتفاقات، راننده مقصر هم مي تواند از مزاياي بيمه حوادث راننده كه شاخه‌ای جديد از بيمه شخص ثالث به شمار مي آيد استفاده كند.

بیمه شخص ثالث خودرو برای کاهش خسارات است

به طور کلی شرکت بیمه با دریافت حق بیمه از بیمه‌گزار، خسارت‌های وارد شده برای افراد زیان دیده ثالث را متعهد می‌شود. تمام افرادی که در حادثه ناشی از تصادف ایجاد شده، دچار زیان مالی یا جانی شوند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث ماشین و موتور قرار خواهند گرفت. همچنین هزینه‌های مرتبط به درمان، فوت و خسارت‌های مالی در این بیمه نامه جبران خواهد شد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه نامه‌ها با توجه به پوشش‌هایی که ارائه می‌کنند و برای بیمه‌گزاردر الویت هستند، مورد استقبال قرار خواهند گرفت. بیمه شخص ثالث خودرو هم دارای دو پوشش جبران خسارت‌های مالی و جانی است. شرکت بیمه موظف است با دریافت حق بیمه از بیمه‌گزار تا سقف تعهدات خود، جبران خسارت کند. پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو به شرح زیر است:

  • خسارت‌های جانی:

‌شرکت بیمه خسارت‌های جانی اشخاص ثالث که برای آن‌ها رخ می‌دهد را تحت پوشش قرار خواهد داد. خسارت‌ها شامل: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان است که همگی تحت پوشش این بیمه نامه قرار می‌گیرند. همچنین پرداخت خسارت بدنی، دیه یا همان ارش با توجه به نوع شکستگی، نقص عضو و صدمه ازکارافتادگی کلی و جزئی هم جبران خسارت خواهد شد.

  • خسارت‌های مالی:

شرکت بیمه با توجه به سقف تعهدات مالی که متعهد می‌شود، زیان‌های وارد شده به اموال اشخاص را پرداخت خواهد کرد. خسارت‌هایی مانند: تعمیرات و زیان‌های وارد شده ناشی از تصادف با ماشین فرد ثالث، پرداخت خواهد شد.

اشخاص وابسته در بیمه شخص ثالث خودرو

سوالی که برای بسیاری از افراد ایجاد می‌شود این است که علت نام گذاری بیمه شخص ثالث چیست؟ و اشخاص وابسته به آن چه کسانی هستند؟ به شخص اول بیمه‌گزار، به شخص ثانی، بیمه‌گر و به شخص زیان دیده شده در حادثه رانندگی، شخص ثالث گفته می‌شود.

  • شخص اول: فردی که مالیکت وسیله نقلیه را دارد( خریدار خودرو)
  • شخص دوم: شرکت بیمه‌ای که پوشش‌ها را ارائه می‌کند( فروشنده بیمه)
  • شخص ثالث: افراد یا فرد زیان دیده در تصادف به غیر از راننده مقصر

نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث خودرو

دیه یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر روی نرخ حق بیمه شخص ثالث تاثیر مسقیم دارد، موارد دیگری هم بر روی نرخ حق بیمه ثالث ماشین تاثیر گزار خواهد بود که به شرح زیر است.

  • درصد تخفیف بیمه نامه راننده: هر راننده‌ای با توجه به نوع رانندگی کم خطر خود، درصد تخفیف خواهد داشت که می‌تواند از آن استفاده کند.
  • میزان جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه ثالث: در صورت عدم تمدید به موقع بیمه شخص ثالث، به صورت روزانه جریمه دیرکرد به بیمه نامه شما تعلق خواهد گرفت.
  • تاریخ انقضای بیمه ثالث قبلی: در صورت اتمام انقضای بیمه نامه ثالث و عدم تمدید این بیمه نامه، تخلف صورت گرفته و باید جریمه پرداخت کنید.
  • میزان تعهدات مشخص شده در پوشش‌ها: هر بیمه نامه‌ای با توجه به میزان پوشش‌هایی که دارد، با توجه به میزان ریسک موظف به دریافت حق بیمه است.
  • تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث: اگر از کوپن‌های بیمه نامه خود استفاده نکنید به طور حتم شامل تخفیف بیمه نامه خواهید شد.
  • موارد دیگری مانند: سال تولید، سال ساخت ماشین، تعداد سیلندر و کاربری خودرو نیز جزو مواردی هستند که در نرخ محاسبه بیمه شخص ثالث تاثیرگزار است.

پوشش‌های بیمه موتور

بیمه موتور هم مانند بیمه شخص ثالث خودرو، اجباری بوده و در صورت عدم خرید این بیمه نامه، دچار تخلف شده و پلیس راهور می‌تواند موتور سیکلت را توقیف کند. در بیمه شخص ثالث موتور، جبران خسارت‌های مالی و جانی برای اشخاص ثالث و خسارت‌های جانی برای راننده مقصر جبران خواهد شد. به طور کلی پوشش‌های بیمه موتور به شرح زیر است:

خسارت مالی شخص ثالث در حادثه: در بیمه موتور خسارت‌های مالی وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه تصادف جبران خسارت خواهد کرد.

خسارت جانی اشخاص ثالث در حادثه: در این پوشش میزان خسارت جانی وارد شده به شخص ثالث ارزیابی شده و شرکت بیمه مطابق با پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتور سیکلت غرامت پرداخت خواهد کرد. خسارت جانی برای راننده مقصر: این پوشش خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر در حادثه راحت پوشش قرار می‌دهد و می‌توان برای دریافت خسارت به شرکت بیمه مراجعه کرد.

بیمه موتور خسارات جانی و مالی را پوشش می دهد

پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتورعبارتند از:

  • غرامت فوت و نقص عضو
  • هر گونه خسارت مالی وارد شده به شخص ثالث
  • برخورد و تصادف با هر گونه جسم ثابت یا متحرک
  • هزینه خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه یا محمولات آن
  • هزینه درمان شخص ثالث( اگر بروز مصدومیت به علت تصادف با موتور سیکلت)

خرید بیمه موتور و بیمه شخص ثالث از بیمه دات کام

اهمیت خرید بیمه نامه شخص ثالث برای همه افراد مشخص است و با توجه به توضیحاتی که در این متن داده شد باید بدانید که شرکت‌های بیمه این بیمه نامه را با توجه به پوشش‌ها و الویت‌های بیمه‌گزار ارائه می‌کنند. از این رو ممکن است با توجه به برخی از عوامل قیمت بیمه نامه‌ها در شرکت‌های مختلف متفاوت باشد که در این شرایط، نیاز به استعلام و مقایسه بیمه نامه خواهید داشت. با توجه به عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، همان طور که متوجه شده اید، عوامل تعداد سیلندر و نوع و ساختار موتور عوامل ثابتی هستند که در نرخ بیمه موتور سیکلت تاثیر می گذارند پس جهت برخورداری از ارزان ترین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، بیمه گزار باید بیمه موتورسیکلت خود را قبل از اتمام سررسید آن تمدید نماید تا مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نشود.ضمنا با برخورداری از سقف تخفیف عدم خسارت و انتخاب کمترین پوشش انتخابی نیز می توان ، قیمت بیمه موتورسیکلت را کاهش داد.

 از آنجایی که بیشتر افراد فرصت کافی برای مراجعه حضوری به نمایندگی‌های فروش بیمه ندارند، پیشنهاد ما این است که از کارگزاری‌های آنلاین بیمه نظیر بیمه دات کام https://bimeh.com/  استفاده کنید.

پایان رپورتاژآگهی/

منبع
نشریه صنعت موتورسیکلت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا